Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 10 augusti 2015

Sommarliv...

Känner mig rastlös... Trots att sommaren långt ifrån är över känner jag sorg och rastlöshet i en salig blandning... Jag fullkomligt älskar sommaren... Solen, värmen, ljuset, växtligheten, vinet, maten, vattnet(havet alltså) och inte minst den loja lunken man kommer in i på sommaren... Så vitt skilt från det ekorrhjul jag och många andra befinner oss i. 

På ren svenska så fasar jag för nästa vecka då allt drar igång igen... Eftersom jag dessutom har krånglat till allt för mig genom att jobba deltid och frilansa utöver det, så innebär det att hellediga dagar är sällsynta... Och är jag helt ledig från arbete så är det alltid någon av barnen som har någon aktivitet eller något annat på gång där jag behövs... För att inte tala om alla dessa katter... Skämt åsido... Självklart bär jag själv ansvaret för hyr mitt liv ser ut... Men ibland blir det bara lite för mycket, och då tänker jag ibland att kanske jag borde bott i en trerummare i Eslöv med tv-apparaten som mitt enda nöje... Fast... Jag vet ju... Inom tre månader hade jag blivit vansinnig och suttit som hackspetten på julafton och trummat på läppen... 

Så egentligen är valet lätt... Det är bara att hoppa in i ekorrhjulet på tisdag som är första arbetsdagen... Och tillika min födelsedag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar