Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 1 augusti 2015

Med tårna i vattenbrynet...

För lite mer än en vecka gick jag längs stranden i Skummeslöv... Fötterna i vattnet, men inget mer... Även om jag älskar havet och att låta min kropp omslutas av vatten så var det helt enkelt för kallt att bada... Men att bada fötterna går alltid... Under tiden jag gick och plaskade med fötterna när vågorna slog mot stranden och barnen plockade snäckor kom tankarna... Tankarna på havets helande kraft och hur känslan av vatten på min kropp och doften av salt och tång helar mig till kropp och själ... Jag kände mig på en gång förnyad och helad och en stor tacksamhet sköljde över mig... Två fina dagar hade vi i Skummeslöv hos morbror och moster i deras fritidshus... Dagar fyllda av skratt, kubb, promenader, mat och vin... Och när vi åkte därifrån bar jag fortfarande med mig känslan havet givit mig... Känslan av att vara hel och pånyttfödd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar