Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 26 augusti 2015

Man kan inte direkt säga att det är långtråkigt i alla fall.

Jag pratar om mitt liv alltså... Den ena dagen är verkligen inte den andra lik... Och det hade jag ju inte stått ut med heller... I måndags kväll var i Åsljunga och sjöng på församlingens semesterdagar för de äldre. Härligt som vanligt, det är då jag är i mitt rätta element... När jag får sjunga de sånger jag älskar mest och jag ser att jag berör människor... Att sen köra vägen hem genom skogar och förbi små insjöar i den stilla sensommarkvällen var nästintill magiskt...

Igår tillbaka i Lomma var dagen fylld av förberedelser inför församlingslägret, också detta i Åsljunga om ett par veckor... På eftermiddagen var jag tvungen att göra lite andra arbetsuppgifter än vanligt och det innebar bland annat möjlighet till en kortare promenad i Lomma i solskenet, naturligtvis med musik i öronen... Finns inget som stärker och helar mig så som solen och värmen... I öronen hade jag Björn Afzelius som sjöng om en natt i Ligurien... Och plötsligt såg jag mig själv om 10 år... Boende i Toscana eller Provence... 

På kvällen fick jag tillfälle att prova på något oerhört spännande, nämligen helig dans... Oerhört meditativt och lugnande på något sätt... Efter det var det dags att återse de sköna bönorna i mina härliga kör första gången för terminen... Och de är verkligen sköna... Efter bara en kvarts rep sjöng de tvåstämmigt på en ganska klurig låt...

Dagen idag har varit superstresdig och superproduktiv på en och samma gång... Den avslutades dessutom med ett möte som mer än något annat ger hopp inför framtiden...

Nu väntar två dagars ledighet, men troligtvis blir det lite arbete hemifrån... Och naturligtvis uppladdning inför helgen... Fullmånen på lördag kommer att  göra att helgen kommer att bli något alldeles i särklass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar