Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 9 augusti 2015

Idag hyllar jag livet...

Senaste veckan har bjudit på rikliga tillfällen till eftertanke och reflektion. Jag har också haft mina ups and downs... Men idag är jag back on track igen... Trots att jag har varit oerhört trött många dagar senaste veckorna och det ofta gör mig lite låg och hudlös, så måste det erkännas... Livet håller på att räta ut sig igen för mig efter alla turer med separation, flytt, dödsfall etc som har varit de senaste åren... 

Allt oftare kommer jag på mig själv med att känna en enorm tacksamhet och förnöjsamhet över hur mitt liv har utvecklat sig... Idag hade jag en liten stund för mig själv när barnen badade. Då vandrade mina tankar fyra år bakåt i tiden... Det slog hur mycket som har hänt under de här fyra åren och hur tacksam jag är att allt har ordnat sig till det bästa...Vet att det är löjligt, men när jag sitter så här i solen med ett glas rose i handen( of course) och blickar ut över mina ägor där mina lånefår betar, då känner jag mig nästan som Ferdinand under korkeken... Fullkomligt lycklig... Så idag... Så hyllar jag livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar