Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 20 augusti 2015

Man måste leva, inte bara finnas...

Mauro Scocco har väl aldrig direkt varit en av mina älsklingar... Men i en av han senaste låtar är det några av orden som har dröjts sig kvar hos mig... "Man måste leva, inte bara finnas..." För det mesta lever jag, men just idag finns jag bara... Alla måsten och plikter har tillfälligtvis plockat bort min annars alltid närvarande livsglädje... Strunta i måstena då tycker säkert någon då... Struntar faktiskt i det som går att strunta i, men en del saker måste göras vare sig man vill eller inte...

Men saknar min livsglädje just nu... Och just nu bara finns jag, jag lever inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar