Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 6 augusti 2015

Jag är tydligen inte så tuff som jag tror...

Kanske något missvisande titel på det här inlägget. Jag tror egentligen inte alls att jag är speciellt tuff. Jag inbillar mig nog att jag har ganska god självinsikt och för all del ganska god självkänsla också inom de flesta områden i livet. Men de senaste dagarnas nedstämdhet har fått mig att vackla i tron på mig själv... Jag tror att nedstämdheten har sin orsak i trötthet... Och det är just det som stör mig en smula... Jag tycker nämligen att jag har ganska god kontakt med mina känslor och stannar ofta upp i vardagen och tänker och känner efter hur jag mår och vad jag egentligen vill... Så vad jag vill säga är att jag inte pressar mig själv över gränsen för vad jag orkar med... Åtminstone inte medvetet... MEN... Sen om jag ska vara helt ärlig, så har jag ju en tendens att vilja för mycket, för fort, för ofta... Ja, jag hör vad alla ni kloka människor säger just nu... Man kan slita ut sig på roliga saker också... Jag vet det också, men vad ska man välja bort när allt är så jäkla kul???

Jag har funderat mycket de senaste dagarna på hur jag ska hantera det hela... Slutsatsen är ganska tråkig... Jag får helt enkelt sluta gå så mycket på känsla, använda hjärnan lite oftare( och ja, jag har en hjärna) och bli lite mer förnuftig när det gäller mig själv och vad jag hinner och orkar med...

Usch, så trist det lät... Återstår att se om jag orkar leva efter det... 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar