Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 5 mars 2012

Lämna eller lämnas.

Det finns bara en sak som är svårare än att bli lämnad, och det är att lämna. Hela mitt liv har jag varit livrädd för att bli lämnad. Många gånger har jag kunnat göra vad som helst för att inte bli lämnad. I min vildaste fantasi har jag inte ens kunnat tänka mig hur det skulle vara att lämna, då jag sällan har lämnat någon eller något. Märkligt kanske det kan tyckas. Men jag arbetar länge på samma ställen, flyttar inte gärna och lämnar aldrig någon människa. Som vän är jag oftast trogen och lojal och har flera vänner jag har haft sen barnsben.

MEN för ett år sen kom jag till en punkt i livet då det vara nödvändigt att lämna. Jag lämnade min dröm om familjen, mitt hus, min trädgård och egentligen hela det liv som jag har byggt på i närmare 43 år. Nu står jag här mitt i nybyggarland, där jag har mutat in ett nytt stycke mark och undrar... Hur ska det gå?

4 kommentarer:

  1. Det kommer att gå jättebra! Allt kan ju bara bli bättre!!!
    Kramizar
    AC

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har rätt AC!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Det kommer att gå superbra och mest troligen bättre på vissa sätt, vissa saker är sämre och det blir ditt ansvar att vända det till positivt.
    Tungt som fan, men så är det.
    Kämpa på och ett steg i taget.

    SvaraRadera
  4. Du har helt rätt såklart, men ibland är det två steg fram och ett tillbaka... :-)

    SvaraRadera