Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 3 november 2014

Jag är en hamster...

Jo, så är det faktiskt... Jag är en hamster som springer runt i ett hamsterhjul... Åtminstone känns det så... Ja, missförstå mig inte nu... Jag gillar det mesta jag gör i mitt liv. Men jag har kommit att ogilla formen för mitt liv. Mitt liv är uppstyckat i aktiviteter som på sin höjd varar 2-3 timmar åt gången om jag har tur. Andra gånger kan de vara kortare tid... Ja, jag vet, många har det så, men jag har börjat bli "fed up" med att leva så. Speciellt när arbete och fritid flyter ihop, och aktiviteterna avlöser varandra från morgon till sena kväll.


På sista tiden har jag börjat längta efter fri tid, alltså inte bara fritid, utan just fri tid. Dvs helt obokad tid då jag bara kan göra vad jag har lust till för stunden utan att ha en tid att passa... Kan ärligt talat säga att jag sällan har en dag i kalendern som inte har minst en eller flera aktiviteter inbokade. Låter kanske kul, vet inte... Såklart är det mycket av det jag gör som är superkul egentligen, men tyvärr har det börjat att bli mindre roligt även det som jag normalt gillar, just på grund av att det blir ännu något i kalendern som ska göras...


Så jag har börjat fundera över om jag egentligen vill leva så... Men jag har inte kommit någonstans i mina tankar om vad jag ska sortera bort i mitt liv... Svårt val...


Men under tiden jag funderar har livet kommit på ett sätt att ge mig välbehövlig vila... En hejdundrande influensa kom som ett brev på posten nu under ledigheten... Och inte blev jag frisk heller tills det var dags att börja jobba... Så här sitter jag nu... Ont i huvud, hals och öron med en rinnande näsa och rinnande röda ögon och med en stor medvetenhet om vad livet försöker säga mig... Slow down sister, take it easy... Och jag inser ödmjukt att jag måste lyssna...

2 kommentarer:

  1. Inte är det lätt alltid Maria! En massa måsten fast det är kul liksom! En sak har jag tagit till mig- lyssna på hjärtat försök säga nej även om det kan vara svårt! Jag gick emot allt när jag startade eget för några år sedan. Men det ångrar jag inte en dag. Försöker bara göra det jag verkligen vill, det är mycket som ska hinnas med. Tackar du nej till något innebär
    det att du tackar ja till något annat! Tror du hittar en väg😊 krya på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är sannerligen inte lätt att välja bort sådant som är roligt... Men ibland måste man kanske det... Tack för dina kloka ord Elisabet!

      Radera