Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 8 september 2022

Heligt förbannad


Finns en del saker som gör mig heligt förbannad. Orättvisor och  intolerans bland annat gör mig vansinnig. Men det som gör mig mest arg, är de situationer där jag upplever att jag inte blir respekterad, och ännu värre, inte accepterad för mina åsikter och värderingar och för den jag är. Det händer såklart inte så ofta, men när det händer tar det mig hårt och gör mig heligt förbannad. 

Jag upplever mig själv som en storsint person dvs jag accepterar människor som de är, och min bild av mig själv är att jag respekterar andra människors åsikter och värderingar och vilka vägval de gör i livet. Det innebär att jag förväntar mig detsamma från min omgivning. Ibland kan det vara svårt att få. Ofta förväntas jag tycka och tänka som majoriteten människor i de sammanhang jag befinner mig i, och det har aldrig passat mig att foga in mig dem. Så därför jag är som jag är, love me or leave me.



 

4 kommentarer: