Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 6 april 2011

Gud är som Charles Ingvar Jönsson

Det visste ni inte. Att Gud är medlem i Jönsson-ligan alltså. Lita på mig, jag vet, jag är nämligen också medlem i Jönsson-ligan...

Skämt åsido...Även om Gud kanske inte intresserar sig för att göra inbrott i Franz-Jäger-kassaskåp, så har Gud en likhet med Sickan... Gud har liksom Sickan en plan... Men här slutar likheten... När Sickan gör upp en plan helt själv, tajmad och klar in i minsta detalj, så gör Gud sin plan efterhand och den gör han tillsammans med oss. Så därför kan den aldrig bli tajmad och klar på förhand eftersom Gud väntar på oss... Att vi ska säga ja eller säga nej till att vara medskapare av planen för våra liv..

2 kommentarer:

  1. Det känns som en bra inställning, att få vara en medskapare, men att inte själv stå för hela ansvaret.Hoppfullt på något sätt..

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ser det så... Men ibland kan det kännas tungt nog att ens vara medskapare...:-(

    SvaraRadera