Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 17 augusti 2011

En vindpust och så förändras livet...

Ibland förvånas jag över hur snabbt allt kan ändras i livet... Det man tog som givet och förlitade sig på kan ändras på en bråkdel av en sekund...Åter igen påminns jag om valen vi har i livet. Vi kan inte kontrollera allt som sker i våra liv, men vi kan välja hur vi förhåller oss till det... Det är där utmaningen ligger... När det sker som man aldrig trodde skulle ske... Att då förhålla sig på ett sätt som gör att man tar sig själv och sina närmaste helskinnade ur situationen... Det är det som är utmaningen i livet...

4 kommentarer:

  1. Du skriver så ömsint och fint. De allra varmaste kramar.

    SvaraRadera
  2. Tack Elisabeth! Många kramar tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Fint skrivet, Maria! Ljus och kärlek till dig <3

    SvaraRadera
  4. Tack Ywonne! Massor av ljus och kärlek tillbaka till dig!

    SvaraRadera