Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 6 augusti 2011

Att vara varannanveckasmamma...

Jaha, så är jag en varanannveckasmamma då... Något som jag hade lovat mig själv att aldrig bli... Men livet ville annorlunda...
Efter två veckors "singelliv" då jag hade besök av, var på middagar hos goda vänner och släktingar från "Långtbortistan" och dessutom hann med ett och annat pubbesök, så har jag nu mina barn hos mig. Barnen som är centrum i mitt universum. Men hur gör man när man är en varannanveckasmamma? När man ena veckan är 100% mamma både till kropp och själ och andra veckan bara mamma i själen. Var sitter on/off-knappen till mammarollen? Jag har i alla fall inte hittat den ännu...

3 kommentarer:

  1. Det finns nog inte, och ska inte finnas, något ON/OFF i detta sammanhang. Snarare ett MAX/STANDBY? Lev maximalt i mammarollen varannan vecka och ställ den på sparlåga varannan, alltmedan du intalar dig det faktum att det ju faktiskt är mindre än en vecka till nästa max-läge. Kan inte det vara en bra metod när det nu har blivit så här? Alltid mammaroll, men väldigt mycket ibland, lite mindre dessemellan. /Lars H.

    SvaraRadera
  2. Med egen erfarenhet i bagaget vill jag bara försöka peppa dig. Försök hitta njutningen i den egentid du förmodligen inte haft speciellt mycket av på ett bra tag! Kraaaam från Nettis

    SvaraRadera
  3. Tack Lars för kloka och genomtänkta ord... Det är precis så jag minns dig... Klok och genomtänkt!
    Tack Nettis också för din peppning. Visst är det bra med egentid!

    SvaraRadera