Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 22 maj 2012

Berusad av dofter...

Just nu går jag som i en dimma. Nej, jag är inte sjuk och har feber eller något liknande... Jag är helt enkelt berusad. Inte av vin då alltså, som ni kanske tänker som känner mig lite bättre. Jag är faktiskt berusad av alla dofter som våren och den annalkande sommaren bjuder oss på. Förutom musiken så finns det inget som kan beröra mig så i djupet av min själ som dofter. Dofterna kommer ofta mot mig helt oförutsett och sveper med mig i en känslostorm utan dess like. Minnen från förr blandas med nuets upplevelser och till slut finns bara känslan och varandet kvar i ett samspel, som leder till en total närvaro här och nu.

Så ni förstår... jag lever för dofterna och känslorna och musiken...

2 kommentarer:

  1. Håller med dig! Underbart! Men jag har fått ha hjälp av kortison för att klara av det!

    Kramar
    AC

    SvaraRadera
  2. Ibland kan lite kortison göra susen!!!! Kramar!!!

    SvaraRadera