Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 8 augusti 2012

Har jag gjort rätt eller har jag gjort fel?

Ett par dagar nu har tvivlet gnagt i mig... Gjorde jag rätt som lämnade... Skulle jag kämpat hårdare för att få bo kvar i huset där jag har investerat så mycket av mitt hjärta och min själ? "Whereever I hang my hat that´s my home" brukar man ju säga, men så känner inte jag... Det jag känner är att jag var tvungen att lämna den gård och den trädgård som jag såg som mitt paradis på jorden och att nu är det bara att börja på nytt igen med ett nytt hus och en ny trädgård... Ocvh somliga dagar känns det bara som om jag inte kommer att orka... Och jag längtar tillbaka... Tillbaka till mitt gamla hus och min gamla trädgård där jag var hemma och trygg...

Och nu står det gamla huset tomt och obebott och ingen som fyller det med liv och glädje. Min trädgård är vanskött och liknar numera en djungel. Portarna på uthusen är sönderbräckta och hänger på trekvart och ogräset på innergården växer manshögt... Och inom en snar framtid kommer gården att säljas på auktion där människor kommer att sitta och buda... Bara tanken på detta får mig att vilja kräkas...

Så jag vet inte... Har jag gjort rätt eller har jag gjort fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar