Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 18 juni 2013

Mitt hjärta, det stod vidöppet...

...och tog emot allt vad natten gav... Så sjunger Cajsa-Stina Åkerström i en av sina sånger. Den som läser min blogg regelbundet har säkert märkt hur mycket musiken betyder för mig. Den är inte bara en födkrok, utan jag andas, lever och känner musiken ständigt. Den finns alltid där... Vackra melodier, sorgsna melodier, glada melodier... Alla har de sin funktion i mitt liv. För att inte tala om orden i sångerna. De talar till mig och väcker känslor till liv på ett sätt som inget annat gör... Dörren till min själ står på full gavel och mitt hjärta är vidöppet...

Så när Cajsa-Stina sjunger om sitt vidöppna hjärta, som tog emot allt vad natten gav, kan jag inte annat än känna livslust och ta ett par danssteg...

Lyssna...(Och glöm bort den taskiga ljudkvalitén).

 

2 kommentarer: