Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 27 juli 2013

Flashbacks from the past...

Det krävs inte mycket. En doft så är jag där... I känslan från förr... På sista tiden är det inte minnesbilder som kommer för mig, utan just känslan av något... Doften av nyslaget hö, doften av hav och tång... Smaken av jordgubbar eller musik som är förknippad med någon speciell period av mitt liv... Utan förvarning kan alla de här sinnesintrycken slunga mig bakåt i tiden, och det är inte minnen från särskilda händelser som kommer, utan känslorna jag kände då återkommer med oväntad styrka. Ärligt talat vet jag inte varför det här händer... Kanske är det så att jag nu börjar att slappna av efter allt som har hänt och vågar äntligen släppa taget lite grann... Under väldigt lång tid har jag gjort det jag har behövt göra och inte vågat eller unnat mig lyxen att känna efter så mycket. Och nu tänker jag... Och nu känner jag... Och låter känslan leda tanken... Tanken som så småningom blir till handling... Ett litet steg i taget räcker gott för mig. Jag har ju resten av mitt liv på mig...

Det viktigaste är inte målet för resan utan vägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar