Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 9 juli 2013

Vem är du, vem är jag...

Ja, det kan man fråga sig... Vem är jag och vad gör jag till jag? Ibland funderar jag över vad som definierar en människa och vad man identifierar sig med. Själv vet jag ganska väl vad som gör mig till den jag är. Eller så tror jag det i alla fall... Musiken, familjen, vännerna, växterna, vinet, matlagningen, simningen, marmeladkokningen, bakningen, växterna igen... Dikterna, dansen, dofterna... Och kärleken såklart...

Ikväll har jag gjort något jag inte gjort på säkert två somrar... Jag har cyklat... Något som sedan många år har tillhört mitt sommarliv är långa cykelturer på grusvägar varma, doftrika sommarkvällar. Ikväll cyklade jag över 1,5 mil och jag kan bara säga att jag mår bra... Ytterligare ett område i mitt liv som jag har återerövrat och nyskapat. Här där jag bor nu hittar jag nya rundor att utforska på cykel...

Jag kan bara konstatera ännu en gång att livet levs framåt och hur gärna man än vill ibland så kan man inte vrida tiden tillbaka...

1 kommentar:

  1. Att cykla en tur och se nya saker är så skönt.
    Det finns så mycket att hitta lära känna, eller utforska i vår värld.
    De flesta bra saker finns nära och är enkla och nästan gratis.
    Det svåra är att övertyga sig själv att göra något enkelt men såå stärkande.
    Det gäller att ta kontrollen över sin inställning till vår lycka.
    Att bestämma sig för att........
    Mindsetting
    En bra nyckel till lyckan.
    Det är ju min inställning som ger mig upplevelsen som är bra eller dålig.

    SvaraRadera