Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 18 juni 2011

Skenet bedrar...

Hela mitt liv har jag fått höra: "Du är så stark". Förutom det får jag nu även höra:"Du ser så pigg ut". Visst är det roligt med glada tillrop och jag vet att alla bara menar väl. Men ibland blir jag trött och irriterad över att jag tydligen utstrålar detta och inuti känner jag mig just nu bara skör och fullständigt uttröttad. Jag anstränger mig inte för dölja något eller att försöka framstå som någon annan än den jag är, men tydligen går det av sig själv.... Varför vet jag inte...

Det enda som har varit viktigt för mig i livet har varit att hålla ihop min familj och att bli sedd och älskad som jag är...Inget av det har jag lyckats med...

3 kommentarer:

  1. Ja du, det där känner jag igen. Alltför bra... Just nu är jag i samma skick som en gammal wettex. Men fasaden håller.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tror att du har lyckats på många sätt fast det kanske inte känns så just nu. Perspektiven kommer med tiden tror jag.
    Varm kram

    SvaraRadera
  3. Just nu handlar allt bara om att överleva och att få lite styr på tillvaron igen... Kramsr till er båda!!

    SvaraRadera