Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 18 juli 2011

Kan man ha ex-grannar???

Insåg för några veckor sen att jag inte bara kommer att ha en ex-sambo utan faktiskt även kommer att ha ex-grannar. Mina  grannar som finns där för mig i vått och torrt. Grannarna som vi har firat födelsedagar och helger med och som vi ibland byter barn med. Skjutsar barn fram och tillbaka från aktiviteter, ger dem mat och ser till att de får vad de behöver. Ibland vet man inte vilket barn man har med sig... Det kvittar, då de nästan har blivit som gemensamma barn... Nu är vi inte längre grannar, men de starka banden kommer att hålla i sig, det vet jag... Grisarna på Ryet behöver matas ibland när husfolket är på semester och jag kommer att behöva hjälp med snöröj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar