Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 3 juli 2011

Nu har vi fyrat av morfar...

Min pappa fyllde år i fredags. Hela veckan har barnen pratat om att vi skulle fyra morfar till helgen. Förgäves har jag försökt förklara att det heter fira och inte fyra. Första gången någon av dem sade fyra höll jag på att skratta ihjäl mig. Jag såg framför mig hur min pappa satt på en rymdraket och hur jag, barnen och mormor hjälps åt att sätta fyr på raketen. Sedan står vi lugnt kvar på marken och ser hur morfar åker iväg upp i rymden sittandes på en raket.

Nåja, nog firade vi morfar igår. Men det gjorde vi med att äta smörgåsbord på Spången och jag kan försäkra alla nervösa att min pappa slapp åka rymdraket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar