Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 17 augusti 2013

Egentligen finns det bara två vägar att gå...

Det sägs att vi handlar ursprungligen utifrån två känslor. Vi handlar utifrån rädsla eller utifrån kärlek. Konstigt kan man tycka när man hör det för första gången, men tänker man efter är det sant. Vi vet oftast själva när vi handlar av kärlek, men kan vi identifiera när vi handlar av rädsla? När vi blir arga, sårade, kränkta... Handlar det verkligen om rädsla? Ja, i grund och botten gör det faktiskt det. Många av de känslorna grundar sig i rädslan att inte bli sedd och att inte bli älskad för den man är...

Så egentligen har vi bara två val att göra när det gäller att förhålla sig till livet. Vågar vi nalkas livet med kärlek eller är vi rädda?

Jag valde för många år sen kärlekens väg... Det innebär inte att jag aldrig är rädd. Det innebär inte hellre att jag alltid lyckas välja ett kärleksfullt förhållningssätt i en situation. Det innebär bara att jag tänker försöka göra mitt bästa för att föra in mer kärlek i världen för mina medmänniskor och mig själv och att jag försöker tolka varje händelse i mitt liv med kärlek. 

Så hur väljer du? Väljer du rädslans eller kärlekens väg?

3 kommentarer:

  1. Börja på jobbet!! Där fattas det kärlekens väg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ord och inga visor... ;-) Ska göra mitt bästa... :-)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera