Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 23 augusti 2013

Gräset är grönare än grönt...

Idag är gräset grönare än grönt och himlen blåare än blått... Ok, tänker du, så är det inte hemma hos mig... Men jag försäkrar att där jag sitter är det så...

Jag sitter i solen med ett glas rose i min hand och ser ut över mina lånefår. Dottern ligger i hammocken och jag mår bra. Bättre än på länge faktiskt. Det ljusnar i livets horisont och allt omkring mig får allt tydligare linjer och färger. Just nu känns det som om allt är möjligt...

Jag vet ju förstås att solen när som helst kan gå i moln utan minsta förvarning. Men jag väljer att leva här och nu och att njuta den stund som är inne. 

Och jag lovar... Gräset är grönare än grönt...


1 kommentar: