Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 22 september 2014

Älskad från första stund...






Ja, det var hon... Älskad från första stund, från första andetaget hon tog... Min egen septemberprinsessa som fyller 10 år idag...




Idag är naturligtvis en glädjens dag. Dagen då min fina rara lilla tjej fyller år och dessutom får två siffror som hon sa själv. Men samtidigt också ett stråk av sorg över dagen. Åtminstone för mig. Det blir tydligare allt. Allt som hänt under de här tio åren. Allt vår lilla familj har gått igenom. När vi stod där för tio år sen med vår lilla nyfödda dotter i famnen tänkte vi inte ens tanken att vi inte skulle fira hennes 10-årsdag tillsammans. Nu står vi här tio år senare och lever ett annat liv än vi trodde. Inte ett sämre naturligtvis, men ett annat och en dag som denna blir det extra tydligt...




Grattis på födelsedagen min lilla prinsessa. Jag älskar dig över allt annat på jorden och skulle gå genom eld och vatten för dig...

2 kommentarer:

  1. Hej Maria, jag har gått med i en grupp på fb skånska bloggare eller nåt ;-) där hittade jag potatishäxan...och därav hittade jag in till dig. Surfat runt här en stund och gillar det jag läser...både allvarligt och roligt, så som livet faktiskt är.

    Önskar dig en skön kväll, på återseende/carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina vänliga ord Carina! Potatishäxan är min kusins fru och hon är en skön person! Roligt att du kunde hitta lite av varje här. :-)
      Ha det bra!

      Radera