I år har påsken förutom god mat och lite familjehäng innehållit mycket arbete. Men jag gnäller inte. Det är en nåd och en fröjd att få tjänstgöra på gudstjänster och mässor i olika kyrkor, speciellt vid de kristna högtiderna. Gemenskapen, som jag blir en del av i de olika församlingarna när jag vikarierar, är varm och inkluderande.
Men, det finns ju även en värdslig sida av påsken. För min del handlar såklart om mat, men också pynt och blommor. I år pyntade vi mer än vanligt på Lyckebo.
Givetvis måste man ha pynt och bli påmind av påsken också när man arbetar. 😃
En stackars förväxt pelargon har fått påskkruka.
Vad kan gömma sig här månde?
Mannen kom passande nog hem med tulpaner strax innan påsk.❤️
Ett stolt par.
En häxa som glömde flyga till Blåkulla.
Bordet är dukat för en enkel påsklunch⭐️
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar