Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 21 mars 2011

Längtan efter liv...

Nästa vecka ska jag åka med jobbet på de årliga planeringsdagarna. I  år drabbar vi Skanörs gästis i två dagar. Ja, det heter planeringsdagar, men i själva verket gör vi inget annat än äter gott, dricker vin och badar bubbelpool... Nej, jag skojar bara... Jag tänkte att jag får kanske förtydliga det så ingen anmäler oss för Skatteverket, Lunds stift eller någon annan instans som kan tänkas ha synpunkter.

I själva verket är vi ganska seriösa när vi åker iväg allihop för att planera och reflektera tillsammans. Det vill säga alla utom jag... Jag gör vad jag kan för att allt ska bli mer oseriöst...

Varje år får vi dessutom träffa en medbjuden föredragshållare som ska inspirera oss på olika sätt. Rubriken årets gäst har valt är just: "Längtan efter liv". Jag tycker att det är en så vacker formulering. Jag älskar ordet "längtan" och "längtan efter liv" kan innebära så mycket. 

Att få kontakt med sin inneboende livskraft och att leva livet fullt ut är väl egentligen vad livsresan går ut på. Varje individ har sin resa att göra för att komma i kontakt med sin livskraft och bli den man är ämnad att vara. Vi bär hela livet inom oss, bara vi vågar tro det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar