Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 23 november 2011

Den stora sorgens tid...

Trots att jag har apmycket att göra just nu, och inte egentligen har tid att varken tänka eller känna, så känns det som om något håller på att hinna ifatt mig. Under väldigt lång tid har jag varit tvungen att fokusera stenhårt på att överleva den situation jag har befunnit mig i och inte kunnat unna mig lyxen att känna efter så mycket. Nu lever jag inte ständigt i någon slags kristillstånd utan kan börja se någon slags vardag igen i livet. Och faktiskt har jag börjat så smått att slappna av lite grann. Då kommer den. Den stora sorgen kommer över mig och jag kan inte värja mig. Jag försöker inte ens. Jag vill inte ha någon ogråten gråt inom mig som fastnar i själen och hindrar mig från att leva fullt ut med min kropp och mina sinnen.

Den stora sorgen handlar om mycket. Sorg över att jag har misslyckats med det enda viktiga i mitt liv, nämligen att ge mina barn en trygg och lycklig barndom med båda sina föräldrar. Sorg över ett 22-årigt förhållande som gick i kras. Sorg över att lämna den gård och trädgård som jag har betraktat som mitt paradis på jorden. Sorg över alla drömmar som har gått i kras de senaste åren...

Det är den stora sorgens tid och den kommer att vara tills det inte finns fler tårar att gråta...

5 kommentarer:

  1. Ja, det är tråkigt, men ibland är det som om vissa saker måste ut bara...

    SvaraRadera
  2. Vila i sorgen. Som du har upptäckt redan så måste den ut. Ta den i små portioner och njut av gråten. Tårar tvättar själen. När du kommer ut på andra sidan är du ren o fin o luktar friskt av solljus och vind. BAMSEKRAM till dej och dina underbara ungar. Kramar är handuken!!

    SvaraRadera
  3. Du har kämpat och gjort allt du kan. Tiden läker såren tror jag. Tänker på dig ofta. Varm kram.

    SvaraRadera
  4. Bra sagt ACS... Tårar tvättar själen... Kram tillbaka.
    Elisabeth: Tack för att du säger att jag har gjort allt jag kan. Ibland känns det inte så och då är det gott att någon annan säger det! Kram!

    SvaraRadera