Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 7 november 2011

Världen är full av vardagsänglar!



Något jag inte upphör att förvånas över är hur många vardagsänglar det finns i världen. Ändå sen mitt liv började kännas som att åka Balder på Liseberg oavbrutet har det dykt upp vardagsänglar när jag som mest behöver det. Människor lånar ut bilar till mig, fixar soffor, kopplar in TV-apparater, skjutsar mig och mina barn hit och dit... Ja, listan kan göras lång på tillfällen när jag har behövt hjälp. Som ett under finns det alltid någon där som sträcker ut en hand eller fångar upp mig på något sätt. Förunderligt och märkligt. För allt detta är jag evigt tacksam och känner mig välsignad som har alla dessa vardagsänglar i mitt liv.

5 kommentarer:

  1. Kanske är det för att du själv är en vardagsängel Maria? Kram.
    Trevligt att få ha er här.

    SvaraRadera
  2. Tack Elisabeth! Så snällt sagt!! Det var verkligen mysigt att vara hos er. Ser fram emot nästa gång! Kram!

    SvaraRadera
  3. En Ängel får ofta hjälp av sina kollegor!!!!!!!!!!!
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  4. Puss och kram tillbaka ACS! Kanske jag behöver hjälp????

    SvaraRadera
  5. Bara ring!! Jag kommer direkt!! Har inte ditt telefonnummer!!
    Kram
    ACS

    SvaraRadera