Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 26 februari 2014

All work and no play...

... makes Maria a dull girl. Ja, så är det just nu. Jag jobbar alldeles för mycket och gör för lite roligt. Men är inte jobbet roligt då, kan man undra... Ja, det går väl upp och ner med arbetsglädjen. Men även om man har ett givande jobb måste det finnas saker i livet som bara är roliga att göra utan att det krävs någon form av prestation eller åtagande. Att ha sina barn är exempel på sådant som är roligt, men ändå fyllt med ansvar, där man i princip aldrig kan bara tänka på att ha roligt själv. Låter jag egoistisk? Det tror jag faktiskt inte att jag är, men de sista åren har varit fyllda med svårigheter, ansvar, måsten och åtaganden åt alla möjliga håll. Det har inte tillnärmelsevis uppvägts med lika mycket roligheter och lustfyllda aktiviteter... Jag tror fullt och fast på att om man ska må bra som människa, så måste man leva ett balanserat liv på alla sätt.

Så därför blir min slutsats idag och ett löfte inför den kommande våren, att leva ett roligare liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar