Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 28 februari 2014

Det går vilt till i mitt hjärta...

I höstas var jag på läkarundersökning och det brukar ju aldrig vara något problem. Jag brukar vara frisk som en nötkärna, men döm om min förvåning när läkaren hörde ett blåsljud på hjärtat. Det var knappt hörbart, så hon fick tillkalla en kollega för att verifiera. Det hela resulterade i remiss till kardiolog och EKG och hela baletten. Så i tisdags var det dags för besök hos kardiolog, men som jag misstänkte var det ingen fara. Men min ena hjärtklaff är ojämn och sluter inte riktigt tätt och då stör det blodflödet och det blir lite ojämnt. Detta kan ha orsakats av en obehandlad infektion eller helt enkelt vara medfött. Inget jag kan påverka och ingen hälsorisk nu.

Så jag är lättad såklart, men ändå en påminnelse om allas vår dödlighet. Livet är inte oändligt, så därför älska livet varje dag och ha så roligt du kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar