Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 14 april 2014

I mitt nästa liv ska jag bli basist i ett hårdrocksband.

Ja, det är inte många som känner till min hemliga dröm... Nämligen att vara basist i ett hårdrocksband. Nu tänker säker några att det är ju inte försent ännu. Men då ska jag vara brutalt ärlig... Det duger såklart inte att stå i någon replokal och spela... Jag hade ju självklart velat bli världskändis och känna mycket pengar... Och det är... Om man ska vara lite ärlig och framförallt realistisk... Försent... Men man kan ju alltid drömma, eller hur? Och om det skulle visa sig att jag har valt fel religion, dvs. jag kanske borde ha varit hindu istället för kristen, så kanske jag får en andra chans...

1 kommentar:

  1. Det är en modern inställning att återfödelsen ger en ny chans. Hinduer och buddister ser på äterfödelsen som ett straff. Målet är att inte behöva återfödas mer,

    SvaraRadera