Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 13 april 2014

Vad ska jag göra med alla mina känslor?

Det ska inte mycket till för att rubba mina cirklar... Ja, jag vet... Jag framstår alltid som så jäkla cool... Ja, kanske inte alltid... Eller kanske aldrig... Men hursomhelst så ska det inte mycket till för att sätta igång en massa känslor i min kropp och i min själ. En låt kan ta mig från himmel till helvete på noll sekunder och en annan tillbaka igen på samma korta tid... En doft kan få tiden att stå still eller flytta mig decennier bakåt i tiden... För att inte tala om gamla foton på tider som har flytt... Som om jag hade rest tillbaka i tiden, så är jag där i stunden, med samma känslor och samma upplevelser som då...

Allt det här är att vara människa, att leva med det bitterljuva i att minnas och stundom återuppleva det förgångna genom foton, dofter, musik... Men ibland blir det för mycket... Och då vet jag inte vad jag ska göra med alla känslor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar