Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 28 september 2011

Att bli berörd.


Jag älskar massage. Ja, att bli masserad såklart inte att massera. Att en annan människa arbetar med min hud och mina muskler och jag får bara ta emot. Att bli berörd är nog det som vi alla längtar efter. Bli kramad och smekt av någon som tycker om oss och i bästa fall kanske älskar oss. För de flesta människor är det en livsnödvändighet att bli fysiskt berörd. Själv är jag närmast beroende av kramar och försöker desperat att inte limma på mina barn för mycket nu när jag inte har någon man i mitt liv...

Lika viktigt som att bli fysiskt berörd är det att bli emotionellt berörd. Men ibland undrar jag om det inte är svårare för oss att tillåta oss att bli känslomässigt berörda än att låta oss bli fysiskt berörda. Att bli emotionellt berörd innebär ju att man måste släppa taget och låta sig svepas med av känslorna. Det kräver en viss inre trygghet att göra det. Men vågar man släppa kontrollen och låta sig bli berörd av något... av kärleken, av musíken, av Gud... så är upplevelsen större än man kanske hade vågat drömma om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar