Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 14 september 2011

Jag får nervsammanbrott på Bauhaus!

Häromdagen begav jag mig till det stora byggvaruhuset Bauhaus för att kika på golv. Mycket målmedveten stegade jag in och hittade faktiskt golven ganska omgående. Det fanns oändliga mängder golv i olika prisklasser och jag överdriver inte om jag säger att jag kände mig fullständigt vilsen bland alla dessa golv. Hur ska man kunna veta vad det är för skillnad mellan ett laminatgolv för 44:- kvadratmetern och ett förr 299:-? Vad göra? Jo, jag ryckte såklart tag i första bästa försäljare som gick förbi och lät honom undervisa mig om allt man bör veta om golv. Efter en lång stund såg han trött ut och då insåg jag att jag var tvungen att mot min vilja låta honom gå. Nåja, nog om golv.

När jag hade tittat på golv fick jag för mig att titta på plastmattor, men innan jag hittade dem så kom jag på att jag nog behöver en ny brevlåda. Tänk det finns också på Bauhaus. Kanske skulle jag köpa en sån, tänkte jag plötsligt... Men se där finns ju lampor... Det behöver jag ju också... För att inte tala om toasitsen jag köpte på IKEA, som gick isönder meddetsamma... På Bauhaus finns hela 35 stycken att välja på... Om man nu inte har beslutsångest redan innan... Efter det såg jag billiga plastbackar som passar till rytminstrumenten på jobbet. De som jag ska sortera någon dag, när jag får tid...

Behöver jag säga att min hjärna vid det här laget var totalt sönderkokt av alla intryck och alla möjligheter som det här varuhuset erbjuder. Jag gick därifrån utan att ha köpt något, men uttorkad och med alldeles för lågt blodsocker. Ett gott råd: Ska ni till Bauhaus så drick Red Bull och ät en rejäl middag först, så ni står er och inte får nervsammanbrott.

2 kommentarer:

  1. Låter som ett shoppingbesök för en tuffing som du. Vad härlig din blogg är. Älskar din presentation.
    Kramar och på återhörande

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för uppmuntrande ord!!! Kram!!

    SvaraRadera