Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 13 januari 2014

Jag har separationsångest och saknar julen...

Det är faktiskt sant... Jag längtar redan till nästa jul och mer glöggdrickande och annat myspys... Idag har jag slaktat julgranen, plockat ner adventsljusstakarna och alla tomtar och änglar. Min polska julkrubba fick också förpassas ner i lådan med julsaker. Numera vet jag att det finns julkrubbor med romerska soldater som hugger ihjäl små barn och tänker att självklart måste jag komplettera min krubba med en sådan soldat till nästa jul.


Granen var nog glad att döden dö, då den just idag faktiskt har börjat barra fanatiskt. Som för att säga: Hör du du... Nu är det dags, du kan inte skjuta upp det längre... Hela dagen har gått åt för att plocka undan julen, och det säger en del om vilken julfreak jag är. Hemma hos mig är det jul i alla hörn och jag kan inte få nog av jul... Men jag ska vara tydlig på en punkt... Hemma hos mig är julen RÖD... Och lite guld här och där förstås... Så Ernst... Sorry... Men din vita jul går inte hem hos mig. Du kan springa omkring barfota och måla pinnar vita hur mycket du vill... För mig är vit en kall färg och passar inte alls på julen tycker jag. Julen handlar om värme och kärlek och rött är en färg som påminner oss om blod, liv, kärlek och lust. Och det är så jag vill ha det och så jag vill leva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar