Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 27 januari 2014

Ska det vara så svårt att gå och lägga sig???

Jag förstår mig inte på mig själv... Jag vet ju så väl att jag behöver sova, men går ändå inte och lägger mig... Fullständigt knäpp i huvudet är jag... För att inte tala om hur många gånger jag har tjatat på mina barn att de ska lägga sig och dessutom föreläst länge och väl om vikten av att få sin sömn... En skenhelig moraltant är vad jag är när det gäller det här... Klart att barnen vill sitta uppe länge. Jag tycker ju själv att det är mycket roligare att skruva upp volymen på musiken och dansa runt helt galet( och helst naken) än att vara duktig vuxen och gå och lägga mig i tid... Varför i hela fridens namn skulle barnen tycka att det är roligare att gå och lägga sig än jag tycker???

Nej, jag får nog helt enkelt ta och tagga ner lite när det gäller mitt tjat angående barnens sänggående... För... Handen på hjärtat... Vem tycker egentligen att det är kul att gå och lägga sig???

Om ni vill dansa nakna mitt i natten kan jag rekommendera denna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar