Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 20 mars 2014

Alla pizzabagare är kära i mig...

Ja, åtminstone hävdar mina barn det... Alltid när vi köper pizza eller när vi äter på någon restaurang blir jag alltid bjuden på någon dricka eller dessert. Det är naturligtvis alltid av manliga servitörer eller pizzabagare jag får något extra, aldrig av de kvinnliga... Ikväll åt vi kvällsmat på en restaurang på Möllan i Malmö. Servitören envisades med att bjuda mig på en dessert fast jag försökte avböja. Jag förstår inte varför kommenterade jag till barnen. Men det förstår du väl mamma, kom svaret, han är ju förtjust i dig, han gillar dig. Båda barnen såg superluriga ut... Sen kom kommentaren som gjorde min dag... Min dotter sa: "Men det är ju inte ditt fel, mamma, du kan ju inte hjälpa att du är så fin!"

Behöver jag säga att jag svävade på moln när vi gick därifrån???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar