Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 16 juni 2016

Bör jag tänka eller bör jag låta bli???

Ibland undrar jag om det är bra att tänka för mycket. Normalt sett brukar jag aldrig tycka att det är något problem , men ikväll känns det så... Nu har jag varit ledig några dagar och tröttheten är överväldigande... Och som många som känner mig i verkliga livet vet, så passar det inte mig att vara trött... Det är så mycket jag vill göra... Med den här tröttheten kommer också en viss nedstämdhet... Jag tänker mycket på mitt liv och hur det har blivit... Och de senaste årens turbulens gör sig påmind.. Den 
  turbulensen är fortfarande behäftad med en viss sorg och smärta. Och... När jag har tid att tänka... Då kommer känslorna... Åh, nu ska hon grotta ner sig igen och deppa till det, tänker nog någon nu... Ja, så låt mig grotta ner mig och gegga i sorgen och smärtan ett tag.. Jag kanske behöver det för att komma igen. De flesta som känner mig vet att jag mestadels är glad och positiv och älskar livet... Och ärligt talat så kan man ju sluta läsa när man vill, om man tycker jag deppar till det för mycket... 

But life is life... Och man kan ju inte annat än älska det en stilla kväll när fåglarna sjunger och fåren betar förnöjt... 


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar