Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 10 juni 2016

Jag vänjer mig aldrig...

En sådan här dag fylld med glädje, gemenskap och kärlek är underbar på många sätt... Skolavslutning på Stehagsskolan för nionde gången och alltid lika härligt... Sambatåg, skolorkester, sång och tal av såväl elever och lärare... Än en gång påminns man om att det finns så mycket gott i världen att glädjas över. Nästa år är det sista skolavslutningen för min del på den skolan, då lillasyster nästa höst börjar högstadiet...

Samtidigt som jag njuter av allt det goda som jag upplever, kan jag inte hjälpa att det kommer över mig när jag kommer hem... Ensam... Saknaden och längtan efter barnen... Ensamhetskänslan är påtaglig... Den här dagen hade vi naturligtvis tillbringat tillsammans om vi inte hade varit separerade... Så jag vet, jag har mig själv att skylla, jag gjorde ett val och jag måste leva med konsekvenserna av det... Att en del händelser och tillfällen i mina barns liv får jag helt enkelt inte dela...

Men... Jag vänjer mig faktiskt aldrig vid det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar