Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 30 juni 2016

Alla dessa goda samtal...

Jag pratar inte ofta i telefon, men idag känns det som om det är det enda jag har gjort idag... Alla samtal har varit med människor som står mig nära på olika sätt. Alla samtal har också varit präglade av kärlek och närvaro... Men ändå... Så lyckas jag inte skaka av mig den oro och nedstämdhet jag innerst inne känner.. Jag blir orolig för mig själv, och brydd över att jag så ofta blir så otroligt trött när jag är ledig... Och att med tröttheten kommer också oron och nedstämdheten... Jag menar, nu är det ju semester och man ska vara pigg och glad och både barn och vuxna ska tindra med ögonen... Man ska åka till stranden, ordna grillfester, åka på solsemester, göra dagsutflykter... Etc etc... Ja, allt det där vill jag... Men orkar inte... 

Den kloka delen av mig( jo, det finns en sådan också) säger: acceptera, acceptera, accrptera... Men det är svårt.. Jag är så trött att jag inte förmår styra mina tankar... 

Jag blir också ledsen... Jag tycker faktiskt att jag försöker att ta hand om mig själv och undvika stress och för hög belastning på olika områden. 

Jag blir också arg på mig själv... Jag har ju så otroligt mycket att vara tacksam för... Då kan man ju inte hålla på att vara nedstämd och orolig... Eller hur??? 

Men känslor är ibland svåra att styra... Ibland måste man bara gilla läget och invänta bättre tider...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar