Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 7 november 2012

Jag har överlevt, men lever jag?

Ja, den frågan har jag börjat ställa mig på sistone. Mycket i mitt liv de senaste åren har handlat om att överleva och inte så mycket att leva livet. Ibland undrar jag när jag ska kunna andas ut och börja leva. Att hålla näsan ovanför vattenytan och andas har varit mitt enda mål länge. På senaste tiden har det nästan inte varit möjligt det heller, utan jag har fått tryck över bröstet och svårt att andas. Är det så här livet ska vara? Ska inte något gå lätt någon gång? Om ett antal veckor är det nytt år igen... Jag önskar mig bara en sak... Att mitt liv ska handla om mer än att bara överleva...

2 kommentarer:

  1. Lilla Gumman! Jag lovar. Det blir bättre! Varma. Bamsekramar A C

    SvaraRadera
  2. Försöker också intala mig det, men misströstar ibland... Jättekram till dig AC.

    SvaraRadera