Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 6 november 2012

Plötsligt hatar jag alla på ICA.

Ja, det är sant. Det hände häromdagen när jag var på ICA. Faktiskt strax innan jag drabbades av det stora köptvånget vad gäller trattkantareller. När jag gick in i affären så tyckte jag plötsligt att alla därinne var så mycket mer lyckade än jag. Inte så ofta, men ibland tycker jag att jag är den mest misslyckade människan på jorden. Alla andra verkar snyggare, smalare, smartare ochb allmänt mer lyckade på alla områden än vad jag är. Den här plötsliga insikten om att precis alla inne på Kvantum i Eslöv är oerhört mer lyckade individer än jag fick mig att bli tämligen aggressiv. Plötsligt kände jag hur jag hatade alla därinne. De bara gick omkring och handlade och ansträngde sig inte ett dugg för att lyckas med något... Men efter ett tag sansade jag mig och de stackars handlande Eslövsborna slapp ett oförståeligt vredesutbrott mitt bland tomaterna. Ärligt talat tror jag att åsynen av alla trattkantarellerna lugnade ner mig betydligt. Jag menar... Vem blir inte lycklig av tre kilo trattkantareller...

5 kommentarer:

  1. Tycker det låter som dåligt självförtroende.

    SvaraRadera
  2. Jag måste faktiskt dra lite på smilbanden där. Trist att du kände så, men jag undrar bara vad är egentligen sannolikheten för att du skulle vara just den minst lyckade på ICA I ESLÖV?

    SvaraRadera
  3. Nja, dåligt självförtroende tycker jag nog inte att jag har generellt, däremot är jag i högsta grad mänsklig. Som människa drabbas man ju ibland av högst irrationella känslor och tankar och här driver jag lite med mig själv. Och du har rätt, Ann-Sofie, sannolikheten för att jag skulle vara den minst lyckade på ICA i Eslöv är ganska liten... :))))

    SvaraRadera
  4. Tur att du hittade svampen! Det var ju lyckat! Kram A C

    SvaraRadera
  5. Är mycket glad för svampen!!! Kram på dig AC!

    SvaraRadera