Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 16 februari 2013

Jag var i himlen i veckan...

Spännande tänker säkert många... Nu får vi nog höra någon smaskig historia om någon man... Nej, tyvärr, jag måste göra er besvikna...Vad som fick mig att känna mig som om jag var i himlen var helt enkelt ett besök på Plantagen. Jaha, tänker ni, hur kul kan där vara egentligen??? Himmelskt, svarar jag... I veckan som gick kom nämligen fuchsia- och pelargonsticklingarna till försäljning inför våren. För en stund glömde jag livets alla vedermödor och befann mig i växtrikets himmel...

Behöver jag tillägga att ett antal nya pelargoner och fuchsior fick följa med hem? Det kanske finns ett liv efter detta trots allt?

2 kommentarer:

  1. Inga petunior?
    Har ingen aning om vad som är vad.
    Men våren får komma vilken dag som helst.
    Få se naturen spricka ut....
    Våren är på väg, det kändes idag.
    Alex

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix inga petunior... Vill bara ha blommor jag kan övervintra från år till år och det kan man inte med petunior. Och visst är våren på väg... :)

      Radera