Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 2 februari 2013

Somliga dagar är man bara ledsen...

Ja, tyvärr är det så... Somliga dagar är man bara ledsen... Senaste tiden har jag lagt mycket tid och energi på att få rätsida på allt härhemma. I det ligger naturligtvis också att sortera, sortera, sortera alla gamla pärmar och högar och lådor med allt möjligt i. Skönt tänker ni alla såklart att röja ut all gammal skit. Jag kan inte annat än att hålla med förstås, men det finns en baksida också i att rota runt i allt gammalt. Utan att man vill det trillar man ju över saker som påminner om det förflutna. Fotoalbum, presenter, kort... Listan kan göras lång på ting som kan väcka gamla minnen och känslor till liv. Att se foton från en svunnen tid, då allt var gott och oskuldsfullt, och våra ögon var fulla av glädje och kärlek är svårt. Mycket svårt. Hur det än är så kommer man inte förbi de svåra känslorna, man måste bara gå igenom dem. Somliga dagar är man bara ledsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar