Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 1 februari 2013

Finns det en högre plan med våra liv och kan den isåfall gå fel?

Personligen tror jag inte att våra liv är förutbestämda. Möjligtvis kan det finnas en högre plan för oss. Jag tror att vi skapar våra liv efterhand med våra drömmar, våra känslor och våra tankar. På så sätt är vi arkitekter av vårt eget livsöde. Men ibland i livet blir det inte som vi har drömt och tänkt och något händer som tvingar oss att ändra riktning. De flesta gånger kan vi kanske titta tillbaka och tänka att det var nog bäst som skedde. Men ibland kommer man aldrig dithän, utan är tvungen att gå vidare i livet med en känsla av att något blev fel och att det borde blivit på ett annat sätt.

Så... Kan "ödet" göra fel? Eller ser man meningen med allt så småningom, fast det i vissa fall kan dröja år innan insikten kommer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar