Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 25 februari 2013

En sista flyttrunda...

Idag har jag hämtat det sista som fanns kvar i mitt gamla hem. Nu ska det slutligen säljas och mitt hjärta brister. Såren som var på väg att läkas går upp igen och smärtan är på nytt där. Drömmar som gick i kras, förhoppningar som aldrig kommer att bli verklighet och hjärtat är fyllt av sorg. Egentligen borde jag kanske bara känna mig lättad, men banden till den gården och det livet är fortfarande så starka. Känslan av sorg överskuggar allt just nu och jag kan inte se ljuset som jag vet finns bortom mörkret. Som tur var hade jag en trygg och lugn person till min hjälp idag. En person som förutom att vara bärhjälp också stöttade emotionellt utan att ens veta om det.

Dagen idag har varit ännu ett steg på vägen mot det slutgiltiga avslutet och det är svårt, mycket svårt.

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Elisabeth för stöd! Hoppas vi kan ses snart igen och utbyta tankar. Det är vi ju bra på... Kram.

      Radera
  2. Lilla Gumman! Kramar till dig!!!

    SvaraRadera
  3. Massor med kramar till dig!! Tror på dig!! /Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Stina! Massor med kramar tillbaka! Hoppas allt är bra med dig!

      Radera
  4. Styrkekram till dig...
    Alex

    SvaraRadera
  5. Åh. Kan nästan känna dina känslor långt ner i magen. Kram!

    SvaraRadera