Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 14 juli 2014

Älska mig för den jag är...




Den sången borde jag sjunga till mig själv... Egentligen inte för att jag inte älskar mig själv, för det gör jag nog... Jag har en ganska god självkänsla i grunden, även om det har varit jordbävning på sistone... Men trots att jag innerst inne tycker ganska bra om mig själv så ställer jag höga krav på mig. Av min omgivning har jag i många år fått höra att jag borde lugna ner mig och inte ställa så höga krav på mig själv. Jag har väl delvis hållit med, men samtidigt inte... Mina krav på mig själv springer inte ur någon känsla av att jag inte duger som jag är... Kraven kommer snarare från en oerhört stark livsvilja... Det är så mycket jag vill göra... Så mycket som är roligt i livet... Men så drabbar livet mig med separation, flytt, dödsfall etc etc och naturligtvis sjunker energinivån... Orken och energin finns där inte som vanligt, men lusten och viljan finns kvar... Resultatet har helt enkelt blivit att jag har tagit ut mig för mycket den senaste tiden... De tråkiga sakerna som har hänt i mitt liv har jag försökt uppväga med att göra roliga saker , men det kan också bli för mycket  för fort av det goda... 

Så jag måste börja vara lite mer överseende med mig själv och inse att hur stark viljan än är, så orkar jag inte alltid göra allt jag vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar