Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 29 juli 2014

Som en blixt från en klarblå himmel...

Det slog mig häromdagen... Vilken otrolig förmån det är att få vara musiker... Och inte bara vara musiker utan faktiskt få betalt för att vara det... Vilken nåd... Vilken fest... Vilket liv som är mig förunnat... Jag skäms nästan för det... Men jag har faktiskt inte riktigt insett det förrän nu... Och jag har arbetat som yrkesmusiker i över 20 år nu... 

Om jag bara snabbt reflekterar över min dag idag... Dagen började med att jag fick leda psalmsången på morgonbönen på jobbet... Efter det spånade jag och min kollega på vårt framträdande på sommarkyrkan i Lomma församlingshem... "En salig blandning" med JönsWittjes... Lite finstämd musik blandad med lite galenskaper... Eftermiddagen tillbringades med att förbereda kvällens Taizegudstjänst i Lomma kapell... 

Som avslutning på dagen kommer egentligen det allra bästa... Som på ett bananskal har jag halkat rakt in i ett gäng med härliga rockbrudar i min egen ålder... Och någon lite yngre såklart... Plötsligt befinner jag mig i en replokal i Lund, med en elgitarr om halsen som jag står och hamrar på... Och livet känns gött att leva...

Jag är musiker... Och det är jag stolt över... Och jag är dessutom alldeles säker på en sak... Jag har valt helt rätt väg i livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar