Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 23 juli 2014

Jag känner livsandarna vakna igen...

Efter veckor av trötthet och delvis nedstämdhet känner jag nu hur livsandarna börjar vakna till liv igen... Mina barn är nu hos sin pappa och mitt hjärta blöder utan dem... Men samtidigt... Nu ges tid till vila för egen del och vuxentid för mig, vilket bland annat innebär att tillbringa tid med en del av mina många vänner...


Ikväll var en av mina närmsta vänner här hos mig... En ljuvlig varm sommarkväll... Vi satt ute hela kvällen och åt och drack gott... Lammkotletter, basilikapotatis, grillad zucchini, aubergine- och paprikasallad och såklart vanlig grönsallad... Till dessert rabarberpaj med vit choklad och vaniljsås... Och inte att förglömma vinet... En Chateau dÀngludet från Margaux i Bourdeaux... Lagrat i ett antal år förstås...


Men maten är inte det viktigaste... Samtalet... Gemenskapen som finns när man känt varandra i 30 år... Det är såklart det som är det mest värdefulla...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar