Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 17 juli 2014

I have a dream...




Ja, mitt i vår fina österlenutfärd med glass på Olof Viktors, kryddshopping på Österlenkryddor och lite kultur och historia på Klostret i Ystad kom jag på mig själv med att tänka på min livsdröm... En dröm om ett liv i en annan tid än den jag har nu... Missförstå mig inte... Jag älskar att vara tillsammans med mina barn... Att prata med dem, göra saker tillsammans med dem eller bara vara med dem... Det är himmelriket på jorden för mig... Men djupt inom mig finns också en längtan efter något annat... En dröm om ett annat liv, där jag kan dela mina upplevelser med en annan vuxen... Dela ett liv och en framtid med gemensamma planer med någon annan... Hur underbara barnen än är och hur fint vi än har det tillsammans, så är de bara till låns några år... Sen ska de vidare i livet och bygga sin egen framtid... 

När det sker kommer en ny tid i mitt liv... Med nya planer... Och förhoppningsvis har jag då någon vid min sida med lika vilda planer som jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar