Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 3 februari 2011

Det handlar om naket...

Ja, det gör det faktiskt ofta här på Ryet... Jaha, tänker ni, det trodde vi inte om Maria... När vi har fest på Ryet, antingen det är här hos oss vid vägen eller uppe hos grannarna på backen, så förr eller senare landar vi i något projekt som ska genomföras och det ska genomföras naken.... Jag undrar vad Dr Freud hade haft att säga om den saken... Nåja, man måste ju inte analysera itu allt, eller???


Jag vet egentligen inte när den här nakengrejen startade... Det första minnet handlar om när vi fyra grannar plötsligt beslutade oss efter en kväll med lite vin och whiskey att vi skulle ta mc-kort. Det är väl inget konstigt med det, men det räckte naturligtvis inte för oss. Planen inbegrep även att starta ett mc-gäng här i Öslöv. För att utmärka oss lite från andra kända mc-gäng som tex Hells Angels eller Bandidos så skulle vi åka mc nakna. Öslövs Nude Hogs. Nåja, det där har inte blivit verklighet ännu. Männen har tagit mc-kort men inte vi damer...


Vi damer kom istället på något helt annat efter ännu en kväll med vin och whiskey. Vi skulle åka nakna i en cab genom Europa med slutdestination Paris och håret flygande i vinddraget. Samtidigt skulle vi blogga om vår nakenresa.... Nåja, vi får väl se... MEN vi lyckades i alla fall starta vilda rykten på Stehags skola där våra söner går. På måndagen efter denna kväll möttes jag av skrattande fritidspedagoger som beskrev hur våra grabbar hade suttit vid mellanmålet och berättat om denna resa som deras mammor skulle göra nakna...


Senaste nakenprojektet nu är att männen ska köra mc nakna till Kroatien där tokiga grannen envisas med att köpa någon märklig lastare som man tydligen inte kan köpa på närmre håll... Varför göra det enkelt när man kan komplicera det???


Vilda projekt som ännu inte har förverkligats... Men sant är i alla fall att jag lagar mat naken ibland. Janne grillar naken utomhus och går omkring i trädgården och dricker whiskey naken. För alla er som är chockskadade nu, så får jag påminna om att vi bor på landet. En gång hämtade jag dock posten naken, men det kom inga bilar på stora vägen just då.....:)


Ja, så om ni ser en cab på Öresundsbron med två nakna kvinnor i någon gång i sommar så vet ni vilka det är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar